Regn och rusk!

Nu håller karln på att dammsuga för fulla muggar eftersom vi får finbesök imorrn! Ja idag då?!
Cyklade till jobbet, hur fint väder som helst! Fick till och med strippa lite efter vägen =) När jag kom till en brant backe vid Bergshamra var det en man som cyklade i full fart nerför och genade över min sida, när han såg mig fick han veja och tappade balansen. Han ramlade och gled flera meter men verkade som att det gick bra iaf! Folk cyklar som galningar här! Jag gör i och för sig också det men försöker bättra mig! Blir irriterad på folk som går i cykelbanan och bussar som kör där man ska cykla :D
Jobbet har gått bra, ska skriva nya papper med förlängt vik. Är en på jobbet som fått nytt jobb så det finns nog möjliget att vara kvar om jag vill.
När jag slutade skulle jag in till stan och det regnade massor! Blev alldeles dyng sur! Var inte så trevligt!! Cyklade vilse också så jag fick ringa Johan flera gång och få vägbeskrivning. Tur att jag har honom att fråga som kan alla gator i stan! Tycker om min cykel iaf, den går så snabbt! När jag kom hem iaf så gick det att vrida ur varenda plagg! Skorna var det en sjö i! Medan jag tog en dusch for Johan iväg och köpte pizza. Nu är det snart läggdags för jag är så trött så trött.. Sofie du ska få bilder så småning om men just nu orkar jag inte vara så teknisk :P
Tjing tjong!
Ps. det är så många hurtiga människor här! Möter många som springer till jobbet på morgonen. Massvis som var ute och joggade nu i regnet. Jättemånga som cyklar. I min arbetsgrupp cyklar eller springer flera till jobbet och sedan tränar på lunchen för att få träningen gjord. En har sprungit flera maraton och nu "bara" springer några mil åt gången. En annan har sprungit 5 mil ett par gånger och ser det som en möjlighet att vara social med sina vänner. Andra tränar på gym och är lite vanligare med bara några pass i veckan. Gissa om man får prestationsångest. Tycker att jag är rätt hurtig men inget jämfört med de flesta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0