Gräset är inte grönare

Jag längtar hem! Jag sankar mina underbara vänner och jag saknar att tycka om att vara på jobbet.
Jag saknar söndagsmiddagarna hos Mats och Anki och att spela kort med farmorn.
Jag saknar våran lägenhet och jag saknar att sitta i den där lilla skrubben när man ska kolla mailen.

Just nu känns det mesta jobbigt. Jag jobbar 5 timmar 5 dagar/veckan och det är verkligen piss!
Man får knappt nån lön och man är heeelt slut när man kommer hem på dagarna. Vet inte om det beror på vädret eller om man alltid kommer att vara så här trött.. Tänkte att man skulle lära känna en massa folk när man var på ett och samma ställe, men jag vet inte om jag vill bli bästa vän med nån där. uh, vad negativ jag låter, men det känns som att jag slösar bort massa månader av mitt liv. Jag vill göra nåt meningsfullt nu! Eller iaf nåt som känns mer meningsfullt.
Glad att jag har min Martin i alla fall. Funderar fortfarande på att åka iväg ett längre tag, men jag antar att det inte kommer att bli av.

Hoppas verkligen att ni har det bra där hemma!
Grattis Sofie till lägenheten.
Biffarna var goda Tina. Fast jag gjorde lite fel på såsen men det gick bra ändå!

Kommentarer
Postat av: Tina

Vad gjorde du för fel på såsen? Min blev jättegod, och så gjorde jag köttbullar till Simon som han tyckte om =) det var mycket enklare än jag trodde att göra biffarna!

Jag lovar att det kommer kännas bättre om ett tag, det brukar gå i perioder. Du kan ju alltid söka nått nytt medan du jobbar kvar där, i väntan på nått bättre liksom. Pussar!!

2008-01-17 @ 22:28:12
URL: http://tiniwini.blogg.se
Postat av: Sofie

tack! :) it's very fin :D

hua, du är som mig, ingen stadsmänniska. du kan flytta hem igen istället..det är mycket skojigare att vara hemma ¨å så har jag en polare här iaf..:P känns som om ingen bor kvar längre. men hoppas iaf det blir bättre för dig. *håller tummarna* Pussa!

2008-01-19 @ 17:14:38
URL: http://lillaste.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0