Fisk ala Hans

Lat-Tea! Jag har varit så sjuk trött i veckan. Har snoozat så mycket på morgonen att jag inte haft tid att ta cykeln. Så då har jag tagit bilen och blivit irriterad på köerna när man ska hem. Det slog mig idag att jag förut nästan har hånat dom som sitter bilköer och tycker att det är så dåligt att alla sitter ensam i bilen. Vad gör då jag?! Samma sak.. Nog om det!
Igår fick jag ett recept av en kollega
- Torsk i en smörad ungsform med permesanost på, in i ugnen
- Bryna charlottenlök, vitt vin och grönsaksbuljong att koka upp ris i
(Jag hade inget vin så tog vatten istället)
- Lägg riset runt fisken och låt stå i ugnen till fisken är klar
Exakta mått, tider och grader får ni inte av mig för jag kör nästan alltid på känsla och lite på en höft :P
Blev väldigt gott men sen middag 21.30.
Var och lämnade lite grejer i nya lägenheten. Blev faktiskt lite less. Skrivit på att lägenheten ska vara möblerad. Det finns en säng, ett köksbord med två stolar och en tv som står på golvet. Tycker egentligen inte att det är möblerat men tänker inte klaga eftersom det är Johans kompis. Dessutom var jag tvungen att torka ur skåpen innan jag ställde in porslin osv. Men det blir bra!! Har tiggt lite möbler av kollegor så det ska nog bli beboligt där snart =) Soffa får jag nog kika på blocket.
Idag gick vi kort dag på jobbet. Tog en liten shoppingtur efter jobbet men hittade inte så mycket. Hittade ett par fina göra skor som jag blev sugen på. Provade jeansshorts men oj vad hemskt det ser ut med tjocka ben! Så istället blev det godis, vin och kosttillskott för trötthet. Köerna hem var gräsligt, säkert många som åker bort under ledigheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0